Hi Mates - Reisverslag uit Batehaven, Australië van Elcke Geus - WaarBenJij.nu Hi Mates - Reisverslag uit Batehaven, Australië van Elcke Geus - WaarBenJij.nu

Hi Mates

Door: Elcke

Blijf op de hoogte en volg Elcke

06 Januari 2018 | Australië, Batehaven

Alweer 5 weken onderweg Down Under samen met Amber, de tijd vliegt en wifi en/of computers zijn schaars, dus deze keer een kortere blog getypt op mijn telefoon. Wat hebben we de afgelopen weken zoal gedaan? Een paar hoogtepunten: gesnorkeld in the Great Barrier Reef, gezeild op de Whitsundays en daar een mega wit strand en het blauwste water ooit gezien. Geslapen tussen de kangoeroes, in een four wheel drive over Fraser Island gereden, met kerst gesurfd en ik heb eindelijk een ongebroken golf opzij kunnen pakken! En als klap op de vuurpijl, na 16 uur wachten op een mega goede plek (met nog 100 Nederlanders en duizenden andere mensen) het nieuwjaarsvuurwerk gezien bij de Harbour Bridge in Sydney! Heel erg leuk, mooi en tof allemaal.

Wat houdt ons verder zoal bezig? Als de zon schijnt: smeren, smeren en nog eens smeren “ ben ik rood?”, want wat kan de zon hier fel zijn! Als het regent (wat het hier vaker doet dan verwacht) “wanneer gaat de zon weer schijnen “? Lekker Nederlands als we zijn, klagen over het weer dus haha! S nachts worden we geplaagd door muggen, zelfs de Bushman Spray met heel veel Deet erin helpt helaas niet altijd, waarna we dus de hele dag jeuk hebben…maar ook de papegaaien hier houden ons soms uit onze slaap, wat een herrie kunnen die beesten maken! Maar over het algemeen slapen we heerlijk in ons campertje, het bed ligt best wel lekker! We gaan het misschien zelfs wel missen als we thuis zijn.

Ook vullen we onze Engelse vocabulair aan: murky (the water is too murky to see the fish) bogged, (the car got bogged in the sand), heaps (heaps of travellers = veel reizigers) en thongs zijn je slippers, niet je string ;) ze zijn hier ook gek op het afkorten van woorden; breakfast is brekkie, servo is het benzinestation, sunglasses zijn sunnies en ga zo maar door.
Verder zijn we altijd op jacht naar goedkoop eten, de Aldi is hier onze redder in nood en we weten daardoor toch iedere keer weer redelijk betaalbaar én lekker te koken. Ook de nodige “crises “ hebben wij al overleefd, onze camper kwam vast te zitten op een parkeerplaats, maar met hulp van 4 anderen wisten we hem achteruit de duwen, de camper ging stuk – een kapotte sparkplug wie kent het niet?- hij werd weggesleept, maar was gelukkig na 2 dagen weer gemaakt. En tijdens een storm s nachts waaide onze zonneluifel over het dak, de paal waarmee de luifel vast zat was nogal verbogen maar een vriendelijke man met hamer op de camping hielp ons uit de brand!

Dan terug naar alle leuke dingen van onze reis; we ontmoeten leuke nieuwe mensen, komen oude bekenden tegen (soms is de wereld echt klein) en hebben al dolfijnen, schildpadden, een koala, wallabies en kangoeroes gespot. Nog 3 weken te gaan met in het vooruitzicht hopelijk pinguïns, de Australian Open, the Great Ocean Road, Grampians en als afsluiter Australia Day! Wij genieten hier nog even van het mooie weer en de prachtige omgeving. Liefs vanuit Australië

• 06 Januari 2018 - 17:49

Danny: